Tour naar Warrapa en plantage Bakkie

23 januari 2017 - Suriname River, Suriname

Vandaag is het een beetje bewolkt en lekker koel.
Ik.moest om 6:50 bij de bus zijn om in te stappen dus ik wS om 5:00 uur al wakker.
Daar heb ik vaker last van maar nu helemaal. Ik ga douchen en eet een kom.mueslien 2 bacoves.( kleine bananen).
Roxanne een nichtje pikt mij op en we rijden naar de verzamelplaats hetel Krasnapolsky toe. We zie dat iedereen instapt en wij horen onze namen niet. Op een gegeven moment dacht ik wacht ff hoor en ging het vragen en net op de valreep konden we instappen. Wij stonden niet op de lijst van de reisgids whaaaa typisch Surinaams.
Maar goed vanaf het moment dat we in de bus zaten was het gezellig.
Ik ging het raam.zitten en mijn nichtje achter mij bij het raam. We reden naar plantage Alkmaar. De busrit duurde een uur . Iedereen sprak met elkaar in de bus en bij aankomst in Alkmaar dronken we samen thee en koffie.
En stapten daarna gelijk in de boot naar plantage Bakkie door de Warrapakreek. Dat was echt een beleving voor mij . Wat een mooie natuur ik keek mijn ogen uit en wat hadden een te gekke reisgids hij legde alles zo goed uit ik vroeg af entoe ben je niet moee. Nee zeo hij .Op bakkie aangekomen kregen we een museum ronde.over de slavernij die zeer leerzaam was. Daarna kregen we een heerlijke saoto soep geserveerd en gelijk er achteraan de warme maaltijd rijst met vis en kousenband. Het was heerlijk alles was gewoon lekker. En we hadden veel lol samen echt te gek!
Na het eten kregen we een nog een rondleiding door de tuin waar allerlei surinaamse bloemen en planten te zien waren en daarbij ook de uitleg . Ik kreeg bv een blad in mijn mond die goed te zijn voor hoge bloedruk en de ander weer voor het reinigen van je bloed. Kwasi Bita heette die. Een andere plant had pitjes aan de binnenkant en dat was lippenstift ha echt grappig.
Om 16:00 uur vaarde we weer tetug richting Alkmaar en het werd nog gezelliger want we kregen een beetje surinaamse Rum super lekker!
We zongen en spraken met elkaar en wisselde nummers uit echt gezellig. Bij aankomst in Paramaribo gaven elkaar een brasa en spraken af om nog een avond bij elkaar te komen. Ik ging met een big smile naar huis en ik dacht wauw dit was een ervaring om.nooit meer te vergeten.

1. Sunny:
    24 januari 2017
    En dit is nog maar het begin Jen. Keep on counting en geniet. Ik ben alweer aan het aftellen, maar iedere dag heeft me iets moois gebracht. XXX