Boottocht over de Commewijnerivier en de plantages bezoeken FRederiksdorp en Rust en werk"

25 januari 2017 - Paramaribo, Suriname

Natuurlijk was ik weer vroeg wakker 5:00 uur  en  ik luisterde ik naar het mooie gezang van de Surinaamse vogels. Ik moet er vroeg uit want ik ga vandaag varen op de Commewijnerivier.

De taxi kwam om 7:00 uur even vragen of de rit nog doorging. Ik zei jahoor u kunt me om half 8 komen halen. En vertrokken om stipt half 8 . Het was druk in het verkeer 1 grote chaos en getoeter maar hij reed rustig voor zijn doen en ik zat echt met geknepen billen. Ik kwam om 8:00 aan op Leonsberg , veels te vroeg natuurlijk. Ik zag wel een paar mensen aan het bier en jointjes roken oké dacht ik. Ik ging maar een beetje wandelen op de pier. Ik genoot van de krabben die uit hun holletje kwamen en het mooie uitzicht. Om 9:00 vertrok de boot uiteindelijk naar Nieuw Amsterdam over de Commewijnerivier . Daar kregen we een stukje geschiedenis te zien was heel indrukwekkend. Daarna na een plantage die heet Rust en Werk. ook heel bijzonder. Mooie natuur en doodstil. De mensen zijn veelal op het land aan het werk.  Toen gingen we naar een plantage die heet FRederiksdorp dat is een historische suikerplantage.  de huisjes zijn opgeknapt en ingericht als  hotel en appartementen. Hier kan je overnachten of een dagtrip boeken . Heel mooi en de huizen zijn echt indrukwekkend. Gewoon nog precies zoals het vroeger was. We pakten tijdens de trip manjes die uit de boom gevallen waren van  de grond en namen ze mee heerlijk,

Daarna dat was om 14:00 kregen we  Bami met kip heerlijk ! Ik wilde toen het liefst in een hangmat liggen. Maar dat ging niet door even uitbuiken en toen gingen we dolfijnen spotten. Er waren jammer genoeg niet heel dolfijnen te zien.  Wel veel maar je zag alleen hun kop. Het water werd heel onstuimig en we gingen terug. Tsjonge dat waren een paar harde klappen op het water ik was dat we terug waren heelhuids gelukkig. Thuis aangekomen een koude douche en lekker ontspannen .

1. Jolanda:
    26 januari 2017
    Hai Jennifer, vraagje, ik heb je blogs tot nu toe gelezen ivm onze vakantie april A.s. Heb je die tour van vandaag zelf georganiseerd of via een reisagent? Zo ja welke? Gr jolanda