Mijn trip naar Nickerie en Bigipan

11 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Het was nog vroeg in de ochtend dat wij met zijn 6en naar Nickerie vertrokken.
We stapten in mooi schoon prive busje.
Ik had de hele achterbank voor mezelf heerlijk!
De weg naar Nickerie zie je vele verkopers van fruit of vis (kwikwi )langs de weg staan.
Vele authentieke huizen .
Ik genoot van de trip.
Bij Nickerie aangekomen stond de bootsman al.op.ons te wachten. Wij stapten in het bootje met heel veel.bagage voor 1 nacht. Belachelijk eigenlijk toen ik het bootje dieper zag zakken in het water.
Eenmaal aan boord vaarden we naar Bigi Pan.
Het was een half uur varen naar
De brug.
Eenmaal aangekomen bij de brug moesten we uitstappen en de bootsman gleed met een enorme vaart op de brug op.
Boven op de brug duwden wij met zijn allen het bootje in het water en stapten vervolgens weer in.
Best een gedoe pfff.
Nu nog een half uurtje varen naar Bigi Pan.In de verte zag ik de huisjes op palen boven het water. ( De Nickerie rivier)Dat is de plek waar we gaan overnachten en in een hangmat gaan slapen. Onze lunch stond al klaar Saouto soep heerlijk !
Daarna gingen we in de hangmatten liggen.en.keken vanuit onze hangmatten uit op de rivier wel bijzonder hoor.
In de middag gingen we varen .
Vogels spotten. Nou inderdaad hele zwermen Flamingo's gezien en de rode Ibis en nog vele andere vogels. Het water is moerassig en ondiep.
Je kan tot je knieen in het wster staan. We hebben.2 uur gevaren en kwamen helemaal rozig terug. Het eten stond al klaar dit zag er goed uit en was nog lekker ook.
Na het eten gingen we douchen of terwijl een emmer met water vullen en je daarmee wassen.
Er werden krabben gevangen en heel lief gelijk voor ons klaargemaakt we hebben die heerlijk opgepeuzeld in de late uurtjes.
We zaten gezellig een spelletje te doen Rummiekub.
Er vervolgens ging een ieder plassen en naar zijn hangmat.
Liefst 14 op een rij. Er waren nog andere gasten. 10 stagaires uit Nederland. De nacht heb ik grotendeels wakker meegemaakt . Ik kon niet slapen . Het regende keihard 2x. Alle vreemde geluiden de ramen en deuren bleven namelijk gewoon open vanwege de warmte.
Ik was best angstig af en toe.
Ik.wachte ook tot er iemand naar de wc moest dan.sloot ik.aan ha.
Ja echt ik ben een bange poepert. Poepen deed ik al helemaal niet daar.
Ik zag het licht worden dat was wel.bijzonder mooi. In de ochtend stond ik.vroep op en ging mijn teiltje vullen en mezelf wassen. Ik dacht echt mooi geweest hier ik was kapot.
Ze hadden een heerl ij k ontbijt gemaakt en we hebben gesmult.
Om 10:00 uur moesten we weer in Nickerie zijn daar stond onze chauffeur op ons te wachten. We kregen nog een sightseeing door Nickerie maar ik viel.constant om.op de achterbank. We gingen om half 1 roti eten heerlijk wS die.
Na de roti heb ik van Nickerie en de terugweg weinig gezien.
Ik ben wel even uitgestapt met de groep om massala te kopen en toen weer verder geslapen.
Om 17:00 kwamen we in.Paramaribo aan.

1. Frans:
    12 februari 2017
    Een mooie trip, cadeautje, die herinnering nemen ze je niet meer af, zitten we hier in de sneeuw maar nu wel een lekker zonnetje.